Powered By Blogger

poniedziałek, 11 stycznia 2016

Rolada żyrafa

5 dużych jajek
6 łyżek cukru
1 szkl mąki
1/2 szkl wody
1/4 szkl oleju
3 łyżki kakao
500 ml śmietany 30%
2 łyżki żelatyny (rozp. w 1/4 szkl. gorącej wody)
2 łyżki cukru pudru
2 banany
Konfitura (ja użyłam z czerwonej porzeczki)
Wykonanie:
Żółtka ubijamy z 3 łyżkami cukru. Dodajemy mąkę, wodę, olej i miksujemy na wolnych obrotach aż do połączenia się składników. Białka ubijamy na sztywno z 3 łyżkami cukru. Przekładamy do ciasta i mieszamy delikatnie.
Blachę 32×36 wykładamy papierem do pieczenia i smarujemy tłuszczem.Ja nabierałam ciasto łyżką i małym strumieniem  nakładałam kontury (można wcześniej po drugiej stronie papieru sobie je narysować ). Wkładamy na parę minut do piekarnika nagrzanego na 180st. Wyjmujemy i chwilę studzimy.
Do pozostałego ciasta dodajemy kakao i mieszamy. Wylewamy ciasto na blachę ze wzorem.
Delikatnie rozprowadzamy ciasto a Pieczemy w 180st do15 min.
Z upieczonego ciasta zdejmujemy papier i szybko zawijamy wzorem na wierzch ( można w ten sam papier lub czystą ściereczkę) następnie studzimy.
Śmietanę z  cukrem pudrem ubijamy na sztywno,wlewamy ciepłą żelatynę i chwilę miksujemy.
Ciasto rozwijamy, smarujemy bitą śmietaną zostawiając wolne miejsca przy brzegach. Nakladamy wzdłuż ciasta niewielką ilość konfitury i na nim układamy banany i delikatnie zwijamy. Roladę owijamy papierem do pieczenia i wkładamy do lodówki.
Jako ciekawostkę dodam, że konfitura, którą dodałam przełamała według mnie mdły smak tej rolady.
SMACZNEGO ;-)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz