Powered By Blogger

poniedziałek, 21 marca 2016

Szarlotka z połówkami jabłek



Szarlotka z połówkami jabłek
Trochę w innym wydaniu
Ciasto : 3 szkl mąki(+,-) , 250 g  masła/margaryny, 1/2 szkl cukru pudru, 4 żółtka,cukier waniliowy, 2 łyżeczki proszku do pieczenia, 3 łyżki śmietany,ok 10 jabłek, cynamon i cukier kryształ do posypania jabłek.
Mąkę siekamy z tłuszczem , dodajemy cukry, śmietanę ,żółtka i zagniatamy ciasto. Wkładamy do lodówki na  przynajmniej1 godz. Jabłka obieramy ze  skórki,przecinamy na połówki i wydrążamy środek. Casto dzielimy na połowę. Jedną część rozwałkowujemy i wykładamy na blaszkę wyłożoną papierem do pieczenia. Ciasto ponakłuwać widelcem i układać połówki jabłek wydrążoną stroną do spodu. Jabłka posypać cynamonem i cukrem.
Ja dodatkowo wykorzystałam białka i przykryłam każde pierzynką:
(Białka ubić na sztywno ze szczyptą soli, dodać 2 łyżki cukru, 1/3łyżeczki płaskiej łyżeczki pr do pieczenia i budyń waniliowy.)
Na wierzch starłam na tarce o grubych oczkach drugą część ciasta.  Piec w temp 170/180°do zarumienienia.
Nie zrobiłam lukru jak w oryginalnym przepisie i myślę, że ciasto mimo to nie straciło na wartości. Nie zdążyło jeszcze dobrze wystygnąć i szybko zniknęło.
Polecam pychotka :-)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz