Powered By Blogger

poniedziałek, 21 marca 2016

Leśny mech




Tyle razy się nastawiałam, że go upiekę……i w końcu jest
LEŚNY MECH
Biszkopt
7jaj
1szkl cukru
2,5szkl mąki tortowej
2 łyżeczki pr. do pieczenia
1cukier waniliowy
Niepelna szkl oleju
25 dag szpinaku( u mnie mrożony z biedronki)
Barwnik spożywczy zielony
Białka oddzielić od żółtek i ubić na sztywno ze szczyptą soli. Partiami dodać cukry, mąkę, proszek. Miksując na małych obrotach wlewać powolutku olej , dodać odciśnięty szpinak i na czubku łyżeczki zielonego barwnika.
Piec w temp. 170° do suchego patyczka.Po ostudzeniu ciasto przekroić na dwa blaty.
Masa śmietanowa:
1 litr śmietany 30%
3 łyżki cukru pudru
1 galaretka zielona
2 łyżki żelatyny
Żelatynę i galaretkę rozpuścić w niepełnej szklance wody.Śmietanę ubijamy na sztywno, dodajemy cukier i letnią mieszankę galaretki z żelatyną. Szybciutko miksujemy i wykładamy na pierwszy blat ciasta.
Następnie na masę śmietanową wyłożyłam pokrojoną w kostkę galaretkę agrestową-(dzień wcześniej wieczorem rozpuściłam w dwu szkl.wrzątku i schowalam do lodówki.Idealnie się wtedy pokroi)
Na galaretkę pokruszyć drugi blat ciasta i przybrać dowolnie . Ja użyłam borówek i czerwonych winogron.
Ciasto bardzo smaczne, polecam :-)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz